Ποιο είναι το μέλλον των εφημερίδων στην Ευρώπη και τον κόσμο; Μπορεί η παραδοσιακή εφημερίδα να επιβιώσει ή θα κυριαρχήσει στην αγορά σε ανταγωνισμό με το free press;
Το κυριότερο θέμα θα είναι το εξής: Σχετικότητα, Ποιότητα, Περιεχόμενο και Εμπιστοσύνη, ασχέτως του μέσου. Οι εφημερίδες θα πρέπει να κερδίσουν την εμπιστοσύνη, να μεταφέρουν ποιοτική γραφή (αντιθέτως με τα περισσότερα blogs) και να επικεντρωθούν στο περιεχόμενο αλλά σε όλες τις πλατφόρμες και σημεία - σε χαρτί, σε κινητές συσκευές, ως video feeds, audio podcasts κ.λπ. Το ePaper θα κυριαρχήσει σε πέντε χρόνια και θα γίνει ό,τι ακριβώς συνέβη και με τη μουσική βιομηχανία μερικά χρόνια πριν- μια σημαντική μετατόπιση των εσόδων: Προϊόντα που κόστιζαν χρήματα τότε, τώρα είναι δωρεάν (MP3s), ενώ προϊόντα που είναι γύρω από το δωρεάν περιεχόμενο κοστίζουν τώρα αρκετά περισσότερο (εισιτήρια, συστάσεις, οδηγοί, κοινότητα). Προβλέπω λοιπόν ότι θα προχωρήσουμε προς τη λεγόμενη Freemium economy κάτι που θα είναι ιδιαίτερα σκληρό για τους υπάρχοντες, αλλά εξαιρετικό για νέους παίκτες, όπως το Google.
Πώς βλέπετε να διαμορφώνεται το social networking και τα blogs;
Είναι αρκετά απλό. Τα social networks είναι τα νέα ΜΜΕ - δηλαδή το «νέο Ραδιόφωνο» και η «νέα Τηλεόραση» όπου οι άνθρωποι γίνονται συνδρομητές... σε ανθρώπους. Θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι είναι πάρα πολύ νωρίς ακόμα: Μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό ανθρώπων κυκλοφορούν σ' αυτά τα δίκτυα τώρα, ωστόσο η είσοδος του Google και της Microsoft θα αλλάξουν σύντομα τα δεδομένα. Κατά κάποιο τρόπο, τα κοινωνικά δίκτυα προσφέρουν ό,τι υποσχόταν το Web πριν από 10 χρόνια: Σχετικότητα, περιεχόμενο και προσωπικές συνδέσεις. Σε άλλα τρία χρόνια δεν θα υπάρχει ούτε ένα άτομο που δεν θα είναι μέλος κάποιου network. Οι ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εταιρείες θα πρέπει να γίνουν social networks, από τη στιγμή που έχουν «παραδοσιακό» κοινό το οποίο αρχίζει τώρα να αλλάζει. Και πάλι, αυτό είναι μια εξελικτική διαδικασία και τα Μαζικά Μέσα Ενημέρωσης θα υπάρχουν παράλληλα με τα νέα Μέσα, αλλά δεν θα μεγαλώνουν αρκετά και το υψηλό κόστος παραγωγής θα είναι ένα πραγματικό πρόβλημα γι αυτά.
Ποιος νομίζετε ότι θα είναι ο ρόλος των παραδοσιακών ΜΜΕ αλλά και ο βαθμός της βιωσιμότητάς τους στο μέλλον και ποια θα είναι η ισορροπία μεταξύ παλιών και νέων Μέσων;
Σε άλλα 2-3 χρόνια η απόσταση μεταξύ online και offline θα είναι μηδενική. Δεν υπάρχουν πλέον παραδοσιακά μέσα - το διαδίκτυο έχει ήδη αλλάξει τα πάντα. Τα νέα Μέσα είναι τώρα πολύ σημαντικά. Ολη η ανάπτυξη θα έρθει πλέον μέσα από νέες μορφές και προσεγγίσεις. Η κατάτμηση είναι η λέξη-κλειδί εδώ: Οι άνθρωποι τείνουν να επικεντρώνονται σε ακριβείς εξειδικεύσεις και υπηρεσίες που ταιριάζουν στις συγκεκριμένες ανάγκες τους και δεν ικανοποιούνται πια με κάποιο περιεχόμενο απλά επειδή είναι διαθέσιμο. Το marketing θα οδηγηθεί προς την εξειδίκευση, κυρίως μέσω των εξειδικευμένων καναλιών και πλατφορμών, με πολύ υψηλό ποσοστό συμμετοχής και engagement, προωθώντας περισσότερο την παροχή «περιεχομένου» παρά τη διαφήμιση ως «ενοχλητική διακοπή». Οι τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί σταθμοί θα μεταφέρουν τα brands τους στο διαδίκτυο, σε μια προσπάθεια να κάνουν το «νέο» κοινό να επιστρέψει, και τα νέα brands (όπως το facebook και το youtube) είναι οι νέοι broadcasters. Πέντε δισεκατομμύρια άνθρωποι θα είναι συνδεδεμένοι με κινητές συσκευές με πρόσβαση στο διαδίκτυο, αυτές δε οι συσκευές θα βρίσκονται σε ένα μέτρο απόσταση από αυτούς το 95% του χρόνου τους.
Σύγκλιση
Οι γιαγιάδες θα αγοράζουν από το eΒay
Πώς προβλέπετε ότι θα εξελιχθεί η σύγκλιση των τεχνολογιών;
Τα media πλέον παράγονται όχι μόνο από επαγγελματίες αλλά και από τους ανθρώπους που μέχρι πρότινος ονομάζαμε καταναλωτές: Οι άνθρωποι πλέον έχουν τη δυνατότητα να γράψουν σε blogs, να δημοσιεύσουν φωτογραφίες και video, να φτιάξουν μουσική online. Το μεγαλύτερο μέρος αυτού του περιεχομένου δεν είναι ακόμη ανάλογο, αλλά θα είναι σύντομα. Η μουσική είναι τώρα κομμάτι των πάντων: Κινητά, ιστοσελίδες, ψηφιακή τηλεόραση κ.λπ. Οι άνθρωποι στρέφονται από τα βιβλία και τα περιοδικά, στο διαδικτυακό διάβασμα και στη χρήση feeds. Οταν πάνω από το 5% του πληθυσμού αποκτήσει σύνδεση σε υψηλής ταχύτητας κινητά δίκτυα (δηλαδή σε 18 μήνες στις περισσότερες χώρες της Ε.Ε.), τα πρότυπα της κατανάλωσης (και της ενασχόλησης) θα αλλάξουν: Οι άνθρωποι θα παρακολουθούν τηλεόραση σε κινητές συσκευές, θα μοιράζονται εικόνες μέσω κινητών και blogs, θα εμπορεύονται μουσική στο skype και το Google και πολύ σύντομα ακόμα και οι γιαγιάδες μας θα είναι στο eBay.
http://www.imerisia.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου